Velkommen til gudstjeneste i Norkirken Bergen i våre nye lokaler i Bjørnsons gate 11.

Se listen over alle gudstjenestene dette semesteret

Litt om hva som skjer på en gudstjeneste i Norkirken Bergen

Når du kommer på gudstjenesten, ønsker vi deg velkommen som en del av fellesskapet.

Vi lovsynger og tilber Gud sammen med, ber sammen og tar imot Guds nåde og tilgivelse gjennom nattverden.

Talene i Norkirken forteller om en god Gud som har så ufattelig stor kjærlighet til oss, og hva hans kjærlighet til oss betyr for livene våre.

Barna har egne samlinger under gudstjenesten.

Etter gudstjenesten er du velkommen til en varm kopp kaffe og noe å bite i, en hyggelig prat og varmt fellesskap.

Og du vil også få invitasjon til å bli med i et husfellesskap sammen med andre.

Kongebarna – Norkirkens søndagsskole

Hver søndag er det tre grupper for barna under 11-gudstjenesten:

• Gulliver-gjengen er for alle under skolealder.
  • Tårnagentene strekker seg fra første til tredje klasse.
  • Tweens-gjengen samler sammen de fra fjerde klasse og oppover.

Lurer du på noe, eller har du lyst til å være leder? Ta kontakt.

Dåp

I Norkirken Bergen døper vi både barn og voksne. Ta kontakt, så finner vi den perfekte dagen!

Konfirmasjon

Ønsker du å konfirmeres? Ta kontakt

Kafeen etterpå

Kafeen etter gudstjenesten er like viktig som det som skjer før.

– Dere vil kanskje ha runde bord i kafeen, spurte en av arkitektene som jobbet med innredningen. Hun hadde satt seg litt inn i hva Normisjon driver med, og forklarte hvorfor hun spurte:
– Når bordene er runde, så stiller alle likt. Alle kan ha en plass rundt bordet, og det er alltid plass til nye. Er det ikke sånn dere er?

Vi håper virkelig at det er sånn vi er! Bordene i kaféen er i alle fall runde, og du er hjertelig velkommen!

Tidligere bilverksted og bensinstasjon

Bygget vårt ble opprinnelig bygget som bilverksted og bensinstasjon. Det passer egentlig ganske godt, for vi ønsker at folk skal få påfyll til livene sine på gudstjenestene i Norkirken.

Og hvis det er noe som er ødelagt i livene våre, så ønsker vi å løfte det fram for Gud, og be Gud om hjelp.

Et bygg for mennesker

I tillegg til forsamlingslokale er bygget et sted for kurs, konferanser, korøvelser, årsmøter og mange andre møtepunkter. Dette er til for folk i nærområdet, og det skal legge rammene rundt møter mellom Gud og mennesker.

Salen i første etasje har litt over 150 sitteplasser, eller 300 stående uten stoler. Kafeen nede har plass til 50 mennesker, mens salen oppe har plass til rundt 50 sitteplasser.

Andre Norkirker i landet

Er du ikke i Bergen? Vi er en av tre Norkirker i Hordaland, og det finnes Norkirken mange andre steder i landet. Se oversikten til Normisjon.